Nye forældre

Når I får tilbudt en plads til jeres barn i Olympia, sender vi et velkomstbrev til jer på mail, hvor vi fortæller, hvilken stue jeres barn skal gå på, og hvad de voksne på stuen hedder.

Herefter er I velkomne til at ringe til os, så vi kan aftale tidspunkt for, hvornår I skal komme den første dag. Hvis I endnu ikke har været på besøg til en rundvisning, kan vi også aftale, at I kan komme forbi og se vores hus, inden jeres barn starter.

Vores legeplads er åben uden for Olympias åbningstider, så I er meget velkomne til at komme og bruge legepladsen for eksempel i weekenderne, så jeres barn kan vænne sig til de nye omgivelser og blive trygge ved dem, inden det starter.

Den første tid

På barnets første dag holder vi en opstartssamtale, hvor vi kan lære jer forældre og jeres barn at kende, og vi kan fortælle om hverdagen i vuggestuen, og hvordan vi forestiller os, opstarten kan se ud.

Vi anbefaler, at I afsætter 14 dage til opstarten. Nogle børn føler sig trygge allerede efter en uge, mens andre har brug for mere end de to uger til at falde til i det nye.

I opstarten har vi stort fokus på, at vi kan kommunikere åbent om bekymringer, forventninger, og hvordan det går. Det skal være trygt for både forældre og barn at starte i vuggestue. Derfor ringer vi også altid til jer, hvis jeres barn er meget ked af det, så I kan komme og hente det. Det skal være rart for barnet at være her, så det forbinder vuggestuen med noget positivt.