Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Olympia som arbejdsplads

Olympia er en lille arbejdsplads med en meget stor faglighed.

Vi har et rigtig godt pædagogisk tilsyn, som vi er stolte af, og det har vi haft i flere år. Vi har høje ambitioner for den pædagogik og hverdag, som vi tilbyder børnene i vores vuggestue. Derfor er vi evigt fagligt nysgerrige og holder os opdateret på den nyeste viden om vores fagområde.

Vi åbnede i 2018, så vi er stadigvæk en relativt ny institution. Derfor er vi også stadig meget åbne for de nye input og ideer, som vores medarbejdere bidrager med. Generelt er der rigtig god mulighed for at arbejde med sine interesseområder og sætte noget i gang, hvis der er noget man brænder for.

Vi har det godt sammen, og vi er glade for at være her i Olympia. Når nogen har en idé til noget, så griber vi det, og det skaber stor arbejdsglæde i huset. Det var blandt andet sådan, vores akvarie kom til som afslutning på et havtema, hvor børnene var med i dyrehandlen og udvælge fisk.

Faglig udvikling

Vi arbejder ikke kun med zonen for nærmeste udvikling hos børnene - det gør vi også i medarbejdergruppen. Der er nemlig stor variation i, hvor meget erfaring vi hver især har, og derfor tildeler vi opgaver og ansvar ud fra den enkeltes niveau og udvikling.

Vi har et modtagelsesprogram for nye medarbejdere, som skal sikre, at alle falder godt til og får en god start her i Olympia. Det rummer blandt andet statussamtaler med både leder, mentor, TR og AMR. Som en del af opstarten vil du også få tid til at gennemse forskellige videoer af vores praksis, så du kan få et indblik i, hvordan vi arbejder med for eksempel sprogkufferter.

Godt samarbejde på tværs

Vi har et rigtig godt arbejdsfællesskab, hvor vi samarbejder og hjælper hinanden på tværs af stuerne. Hver morgen kigger vi på, hvor mange børn og voksne, der er på stuerne, og så fordeler vi de voksne, hvis der eksempelvis er vikar på en stue, så der altid er en erfaren pædagog sammen med.

Det tætte samarbejde, vi kan have, er en af fordele ved, at vi er et lille hus. Vi samarbejder også om aktiviteter for børnene på tværs af stuerne.

Vi har forskellige arbejdsgrupper, hvor en medarbejder fra hver stue deltager og tager inputs og beslutninger med tilbage til stuen og de andre kollegaer. Vi har blandt andet en sproggruppe, en bevægelsesgruppe og en gruppe, som arbejder med læreplanen. Det gør, at medarbejderne har masser af indflydelse og er involverede i de pædagogiske beslutninger.